Tuesday, January 26, 2010

belum ada rezeki agaknya

belakangan ini seperti semuanya tidak menjadi.semuanya tidak kena antara kami.dari segi pelajaran sampai lah ke perniagaan.dugaan apa ini Allah.perlu tabah juga walau sepertinya tidak.

pelajaran??
bermula dengan baik tapi setakat ini belum nampak hasilnya.kalau nak tunggu hasil harus tunggu final sahaja.markah kuiz atau test harus di belakang kirakan.harus di perbaiki lagi.seakan belum ada rezeki nampaknya.

perniagaan??
kami mencuba dan mencuba.kata mereka perniagaan banyak risiko nya.tapi setakat ini terpaksa berkira-kira kos yang mula meningkat.hasilnya pula tidak seberapa.terpaksa bekerja keras dalam yang lain nampaknya.iz dengan bisnes printing,broadband.kechix jual buah ketuk bilik orang di kolej.kadang-kadang rasa tak larat tapi terpaksa kuatkan hati yang tak seberapa kuatnya.bila dah penat yang berantakkan nya kami juga.maaf sayang.kita saling tahu bahawa memang kita tiada niat untuk melukakan hati antara kita.dan seakan belum ada rezeki kita agaknya sayang.

Tuhan..semoga yang baik-baik itu untuk kami.(dah lama tak cakap begini).semoga rezeki kita tiba juga.

14 comments:

tOyO said...

saba jela ehh..ada hikmah disebalik semua itu..
hikmah tue akan dtg
Samada cepat atau lambat je..
^^,

AM SYA said...

InsyaALLAH~

smoge semuanye baek2 saje~ ;)

KizZ said...

to toyo:
terima kasih ye...2la..sedih gak kadang2..
ada kawan senang je nak ape2..tapi kami kena kerja keras..

to amsya:
kak..terima kaseh..
semoga yg baik2 untuk awak jugak..

MUMMYMUJID said...

kiz...berusaha ya...

KizZ said...

to mummymujid:terima kaseh..doakan kami ye..

Lady B said...

saha itu tangga kejayaan. dalam bisnes, kene mule dengan susah dulu~

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

semoga ko sucses

AM SYA said...

sukacita dimaklumkan anda di tag~~sile dtg ke page saya2 oke?hiks~

yuyuEyuliAnayusOf said...

sume ade hikmah..
insyallah.. :)

aZizoL said...

jual kerepek boleh untung..try la..tp kene packing sendrik

Aidi-Safuan said...

ala, belom ade rezeki la tuh. kena banyak sabar la. konfem ade nanti! :)

noor afzan said...

dugaan tuh sis..
ada hikmah tersembunyi..

KizZ said...

to am sya:akak sekarang bz..insyallah weekend ni kechix jwb ea..

to yuyu:betul yuyu..terima kaseh..

to azizul:haha..jual buah pn kechix dah letiyh yg amat taw..susah nak dpt bekalan kepek kat s.alam ni pn..

to aidi safuan:betul2..alhmdlh..ade org order baju da ni..shuke..

to nor afzan:aah.kadang2 dugaan bertimpa sampai kita tak larat kan..

merahjamboo said...

jangan putus asa dear, semoga murah rezeki slalu

xoxo
pja

Masih Ada Plan B, Mari baca!