Thursday, January 21, 2010

Apa itu True Friendshipness??


Friendship.Perkataan ini mungkin adalah satu perkataan yang sangat umum,sangat simple,sangat biasa untuk didengari.Tetapi bagi Kiz dan mungkin bagi anda juga,maksudnya begitu mendalam sekali.Bagi Kiz,ia bukanlah sesuatu yang kita boleh perlekehkan mahupun kita gunakan saat hanya bila kita dalam kesusahan.Batul tak adik-adik??Beetuuuulll..(dengan nada sekolah tadika yang semestinya comel momel)

Bagi Kiz,kawan itu bukanlah senang untuk kita dapatkan ataupun senang untuk kita tolak.Kawan yang dimaksudkan dengan kawan adalah ..
1. kawan yang sentiasa berada dekat dengan kita saat kita susah bagaimana sekalipun
2. kawan yang sanggup berkorban sedikit masa dengan kita untuk menemani kita
3. kawan yang tak pernah merasakan yang kawannya itu satu beban walau berapa banyak kesusahan dialami
4. kawan yang selalu,tanpa jemu,ambil tahu tentang diri kita
5. kawan yang sentiasa mengembirakan kita
6. kawan yang saling menasihati sesama sendiri bila ada silap salah

Dan sekali lagi kiz nak ulang,bagi kiz
Orang yang tiada sifat sebegini.Lansung,lansung tak layak untuk dipanggil KAWAN apatah lagi kawan sejati.Kawan yang hanya menggunakan perkataan KAWAN untuk kepentingan diri langsung tak layak untuk menggelarkan dirinya K.A.W.A.N.

Jadi,adakah anda ada sifat True Friendshipness?JOm renung-renungkanlah ya."Berkawan biar seribu,bercinta biar satu","Harta tak dapat mencari kawan tetapi hanya kawan yang dapat mencari kawan"


Okeh,tu je setakat hari ni,oops,malam ini.penat mau tulis banyak-banyak..hehe..Ahah,mungkin lepas baca entri ni,anda ada pendapat?Ada yang nak dikongsikan?Lepaskan saja diruangan komen kami Okey..Yeeeha!!!

Seikhlas Hati Kiz,


14 comments:

♠♥♠ayudeadwish♠♥♠ said...

tapi walau baek mane pon kawan tu~
ade gak yg suka tikam blakang

Ijan said...

tul tu. memang susah nak cri kwn sejati. berusaha selalu tuk jd kwn yg tbaek;)

KizZ said...

To ayu:
Betul tu...sangat terasa ek bila terkena macam tu..

KizZ said...

To ijan:
Betul..masti berusaha utk jadi kawan sejati..

❤ ~ * cik aidacomei * ~ ❤ said...

nak cari kawan sejati memang susah kan..

saypOOL rafhtello said...

mmg ssh nk cari yg betul2 kawan..

AM SYA said...

betul3~

kawan ktawe mmg ramai!

tp kwan mnangis bsame tu yg ssh dicari!

tOyO said...

kdg2 kita kena cermin diri kita..kita berkwn elok2 ke? Kita lyn kwn kita sebaiknya ke?..then baru kita tahu x susah sebenarnya nk cari kwn sejati..

^^,

KizZ said...

To cik Aida:
A'ah..tu la pasal..susah sangat nak cari walaupun 1..

KizZ said...

To saypool:
Yup..sangat2 setuju dengan saypool cakap tuh..

KizZ said...

To amsya:
Nice quote..Kawan ketawa memang sangat ramai.Agaknya nak cari kawan yang boleh nangis bersama kita kena cari sampai lubang cacing kot..huhu

KizZ said...

To Toyo:
Betul betul betul...Kiz setuju sangat-sangat.Kalau kita tak cermin diri kita dulu then siapa lagi kalau bukan kita.Hmm..

liyanaKim said...

kawan yang bek . hanya akan berdiri sama kita bila kita jatuh tersungkur

KizZ said...

TO liyana:
SETUJUUU!!

Masih Ada Plan B, Mari baca!